Czyste koła będą wizytówką samochodu. To fakt, z którym nie da się dyskutować. Będą jednak takim elementem, który tak naprawdę trudno będzie utrzymywać w czystości i będzie trudno o bieżącą pielęgnację.
Błoto, gromadzenie się płynu z klocków, smoły, grudek nawierzchni czy cząstek metalicznych to cały zbiór czynników, z którymi musi się borykać użytkownik auta każdego dnia. Dlatego powiemy jak będzie można sobie z tymi problemami skutecznie poradzić i jak pielęgnować koła skutecznie. (http://motogo.pl/oferta/myjnia-reczna)
Koła są jednym z cięższych elementów samochodu do utrzymania w należytej czystości i zabezpieczenia, ponieważ będzie się tam regularnie pojawiać brud między innymi z klocków hamulcowych oraz brud nanoszony z nawierzchni. Pył hamulcowy to duży problem dla właścicieli samochodów z aluminiowymi kołami, ponieważ powodować będzie korozję, wygląda brzydko i na skutek wysokich temperatur będzie się zapiekał na powierzchni felgi, albo też będzie się w nią wżerał.
Dodatkowym elementem niszczącym powierzchnię są także opiłki z tarcz hamulcowych, wbijające się w felgi prowadzącymi do powstania lotnej rdzy. Na domiar złego na obręczach pojawiają się duże ilości smoły i asfalt. Materiały ścierne stosowane w klockach hamulcowych różnią się twardością i ilością metali. Dlatego ilość produkowanego z nich kurzu także będzie zróżnicowana. Jeśli chcemy się chronić przed znaczącymi ilościami pyłu z klocków hamulcowych.
Pierwszym z nich będzie montaż najwyższe jakości kloców, które się nie będą palić i będą pochodzić od dobrego producenta. Nie zlikwiduje to całkowicie problemu pyłu, ale będzie go dużo mniej. Drugi sposób to montaż osłon, które są między obręczą a piastą. Jednak nie wyglądają one dobrze i mogą również wpłynąć na ograniczenie chłodzenia tarcz a to poważny problem.
Trzecim najlepszym sposobem będzie regularne czyszczenie kół. Zgodnie z naszym doświadczeniem, aby utrzymać koła w dobrym stanie należy je czyścić bardzo dokładnie przynajmniej raz na tydzień a raz na kwartał powinno się kłaść na nich odpowiedni środek ochronny. Jeśli robić będziemy to mniej dokładnie albo rzadziej to sami narażamy się na to, że niszczyć się będą obręcze i sami zwiększymy sobie ilość pracy.