• kontakt@sambaror.pl

Kod P0340 - Znaczenie, Przyczyny, Objawy (i jak go naprawić)

Kod P0340 - Znaczenie, Przyczyny, Objawy (i jak go naprawić)

Kod P0340 jest zapisywany w module sterowania silnikiem, gdy otrzymuje on błędny sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu.

Istnieje kilka możliwych przyczyn tego stanu rzeczy, a w tym artykule dowiesz się, jak prawidłowo zdiagnozować ten problem.

Spis treści pokaż P0340 Definicja Co oznacza P0340? P0340 Objawy Jak poważny jest kod P0340? Przyczyny kodu P0340 Jakie naprawy mogą naprawić kod P0340? Najczęstsze błędy diagnostyczne Zalecane narzędzia do diagnozy Jak zdiagnozować kod P0340

P0340 Definicja

Czujnik położenia wałka rozrządu - usterka obwodu

Co oznacza P0340?

P0340 oznacza, że występuje usterka w obwodzie czujnika położenia wałka rozrządu A.

Może to oznaczać, że jest uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu lub przewody na drodze do czujnika. Nie należy mylić tego kodu usterki ze złym rozrządem wałka rozrządu.

P0340 Symptomy

Najczęstszym objawem, który może wystąpić z kodem P0340 jest trudny rozruch. Silnik samochodu korzysta z czujnika położenia wałka rozrządu, zwłaszcza gdy silnik ma się uruchomić.

  • Nieprawidłowy zapłon silnika
  • Utrata mocy silnika
  • Zgaśnięcie samochodu
  • Trudny rozruch lub samochód nie daje się uruchomić
  • Zapala się kontrolka Check engine

Jak poważny jest kod P0340?

Poważny - Silnik wykorzystuje czujnik położenia wałka rozrządu w znacznym stopniu do ustawiania czasu zapłonu i dostarczania paliwa.

Jeśli nie rozwiążesz tego problemu, możesz utknąć w martwym punkcie rano po uruchomieniu samochodu. Może również dojść do wewnętrznych uszkodzeń silnika z powodu niewłaściwego ustawienia czasu zapłonu i zasilania paliwem, które mogą wystąpić.

Przyczyny kodu P0340

Najczęstszą przyczyną kodu P0340 jest uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu. Mogą również wystąpić problemy z okablowaniem czujnika lub korozja na wtyczce złącza czujnika położenia wałka rozrządu.

  • Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu
  • Uszkodzone przewody czujnika położenia wałka rozrządu
  • Korozja we wtyczce złącza czujnika położenia wałka rozrządu
  • Słaby akumulator
  • Uszkodzona jednostka sterująca silnika.

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0340?

  • Wymień czujnik położenia wałka rozrządu
  • Oczyścić wtyczkę złącza czujnika położenia wałka rozrządu
  • Naprawić przewody do czujnika
  • Naładować akumulator samochodu i skasować kody
  • Wymień moduł sterowania silnikiem

Najczęstsze błędy diagnostyczne

Jednym z powszechnych błędów popełnianych przez wielu ludzi, gdy widzą P0340 jest panika z powodu wadliwego łańcucha lub paska rozrządu. P0340 wyraźnie stwierdza, że istnieje problem elektryczny w obwodzie do czujnika położenia wałka rozrządu.

Dlatego kod usterki P0340 nie jest spowodowany przez wadliwy rozrząd wałka rozrządu.

Zalecane narzędzia do diagnozy

  • Diagnostyczne narzędzie skanujące OBD
  • Multimetr
  • Podstawowe narzędzia ręczne
  • Podręcznik naprawy samochodu
  • Środek do czyszczenia styków elektrycznych

Jak zdiagnozować kod P0340

  1. Podłącz skaner OBD2 i poszukaj wszelkich powiązanych kodów usterek. Możesz spróbować usunąć kod, aby sprawdzić, czy bezpośrednio powróci.
  2. Masz teraz dwie opcje, jeśli kod powrócił. Pomiar czujnika położenia wałka rozrządu jest dość trudny, jeśli nie jesteś do tego przyzwyczajony. Można go zmierzyć, znajdując odpowiednie wartości omowe lub sprawdzając sygnał za pomocą oscyloskopu, albo po prostu wymienić czujnik położenia wałka rozrządu A. Czujniki położenia wałka rozrządu są często dość tanie i łatwe do wymiany. Sam zdecyduj, czy chcesz podjąć ryzyko. W końcu najczęstszym problemem związanym z tym kodem błędu jest właśnie uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu.
  3. Jeśli dokonałeś pomiaru czujnika lub wymieniłeś go, a kod usterki nadal powraca - musisz zmierzyć i sprawdzić okablowanie między modułem sterowania silnikiem a czujnikiem. Odłącz czujnik i moduł sterujący silnika. Sprawdź, czy nie ma zwarć między przewodami lub zwarć do masy.
  4. Jeśli okablowanie wydaje się być w porządku, pozostaje tylko jedna rzecz, która może być przyczyną problemu - uszkodzony moduł sterowania silnikiem. Są one naprawdę drogie i wymagają specjalnego kodowania po wymianie, dlatego należy się upewnić, że to właśnie moduł sterowania silnikiem jest przyczyną problemu. Możesz zmierzyć napięcie 5 V+, masę i sygnał, który powinien wychodzić z jednostki sterującej silnika, jeśli masz doświadczenie.

Udostępnij:

Polecamy

Polecamy

Polecamy profesjonalne kosmetyki samochodowe w sklepie internetowym sklep.motogo.pl

Zobacz