• kontakt@sambaror.pl

Kod P0110 - znaczenie, przyczyny, objawy (i jak go naprawić)

Kod P0110 - znaczenie, przyczyny, objawy (i jak go naprawić)

Kod P0110 pojawia się w pamięci kodów usterek sterownika silnika, gdy wykryje on problem z czujnikiem temperatury powietrza wlotowego w układzie.

Przyczyn może być kilka, a w tym artykule nauczymy Cię wszystkiego, co musisz wiedzieć o kodzie usterki P0110.

Zawartość pokaż Kod P0110 Definicja Co oznacza kod P0110? Objawy kodu usterki P0110 Przyczyny kodu P0110 Jak poważny jest kod P0110? Jakie naprawy mogą naprawić kod P0110? Najczęstsze błędy diagnostyki kodu P0110 Zalecane narzędzia do diagnostyki Jak zdiagnozować kod usterki P0110 Szacunkowy koszt naprawy Powiązane kody usterek P0110

Kod P0110 Definicja

Czujnik temperatury powietrza dolotowego - awaria obwodu

Co oznacza kod P0110?

Kod P010 oznacza, że jednostka sterująca silnika rozpoznała wadliwy obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego.

Może to być zarówno uszkodzony sam czujnik, jak i problem z okablowaniem na drodze do niego. Kod usterki odnosi się do problemu z obwodem elektrycznym, a nie z temperaturą powietrza.

Czujnik temperatury powietrza wlotowego jest często zintegrowany z czujnikiem MAF.

Symptomy kodu usterki P0110

Jedynym objawem, jaki może wystąpić w przypadku kodu P0110, jest w większości przypadków lista "check engine". W niektórych rzadkich przypadkach mogą wystąpić problemy z wydajnością, takie jak nierówna praca na biegu jałowym lub słaba praca silnika.

Kod P0110 może wywołać dowolny z następujących objawów:

  • Lampka kontrolna silnika
  • Nierówne obroty na biegu jałowym
  • Słabe osiągi
  • Wysokie lub niskie zużycie paliwa

Przyczyny kodu P0110

Ponieważ kod P0110 informuje nas, że występuje problem z obwodem czujnika, tak naprawdę niewiele rzeczy może go spowodować.

Poniżej wymieniono najczęstsze przyczyny kodu P0110:

  • Wadliwy czujnik temperatury wlotu powietrza
  • Uszkodzona wtyczka złącza czujnika temperatury wlotu powietrza (korozja)
  • Uszkodzone lub zwarte przewody do czujnika temperatury wlotu powietrza
  • Uszkodzona jednostka sterująca silnika

Jak poważny jest kod P0110?

Niski - Gdy pojawi się kod P0110, silnik przestanie odczytywać temperaturę wlotu powietrza, a zamiast tego będzie używał wartości szacunkowych. Korekta paliwowa temperatury powietrza jest dość niska.

Kod P0110 nie spowoduje zatrzymania samochodu na drodze i nie spowoduje dalszych uszkodzeń silnika - jeśli nie mówimy o bardzo długim okresie czasu. Mimo to zaleca się naprawę kodu P0110 tak szybko, jak to możliwe.

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0110?

  • Wymień czujnik temperatury wlotu powietrza
  • Naprawić okablowanie czujnika temperatury wlotu powietrza
  • Wyczyść wtyczkę złącza czujnika temperatury wlotu powietrza
  • Wymień czujnik MAF (jeśli czujnik IAT jest z nim zintegrowany)
  • Wymienić jednostkę sterującą silnika

Najczęstsze błędy diagnozy P0110

Częstym błędem przy diagnozie P0110 jest wymiana czujnika temperatury powietrza bez sprawdzenia wtyczki złącza i okablowania.

Innym błędem jest rozpoczęcie poszukiwania rzeczy, które powodują wysoką temperaturę wlotową, nie zdając sobie sprawy, że jest to w pełni elektryczny kod błędu, który mówi nam, że coś jest nie tak w obwodzie.

Zalecane narzędzia do diagnostyki

  • Narzędzie diagnostyczne do skanowania OBD
  • Multimetr cyfrowy
  • Podstawowe narzędzia ręczne
  • Podręcznik naprawy samochodu
  • Środek do czyszczenia styków elektrycznych

Jak zdiagnozować kod usterki P0110

Istnieje kilka dość łatwych sposobów zdiagnozowania kodu P0110. Poniżej przedstawiono sposób, w jaki zdiagnozowałby go profesjonalista. Do wykonania tej instrukcji mogą być potrzebne specjalne narzędzia.

  1. Podłącz skaner OBD2 i sprawdź, czy nie ma powiązanych kodów usterek.
  2. Wyjmij wtyczkę złącza czujników IAT i sprawdź, czy nie jest skorodowana.
  3. Obejrzyj przewody i sprawdź, czy nie ma między nimi zwarcia za pomocą multimetru.
  4. Zmierzyć om między dwoma stykami czujnika temperatury powietrza wlotowego. Jeśli czujnik IAT jest zintegrowany z czujnikiem MAF, potrzebny jest schemat połączeń elektrycznych, aby sprawdzić, które z nich. Dokładną wartość rezystancji, jaką należy uzyskać dla danego modelu samochodu, można sprawdzić w instrukcji obsługi. Zazwyczaj przy temperaturze 68 F (20 C) powinno się uzyskać około 37 tys. omów. Jeśli czujnik jest uszkodzony, wymień go i zresetuj kody.
  5. Wyjmij wtyczkę złącza jednostki sterującej silnika i zmierz czujnik od tego miejsca. Jeśli uzyskasz inne wartości niż przy pomiarze bezpośrednio z czujnika, napraw okablowanie i zresetuj kod.
  6. Wymień czujnik temperatury wlotu, nawet jeśli uzyskano prawidłowe wartości - skasuj kody.
  7. Wymień jednostkę sterującą silnika, jeśli próbowałeś wszystkich innych rozwiązań i upewnij się, że czujnik i przewody są prawidłowe.

Szacunkowy koszt naprawy

Oto niektóre powszechne koszty naprawy związane z kodem błędu P0110. Ceny obejmują koszty robocizny i części, ale nie obejmują kosztów diagnostyki.

  • Koszt wymiany czujnika temperatury wlotu powietrza - od 20 do 60 USD.
  • Koszt wymiany czujnika MAF (jeśli czujnik IAT jest zintegrowany) - od 200 do 400 USD
  • Naprawa okablowania temperatury wlotu powietrza - od 30 do 80 USD.

Powiązane kody usterek P0110

-

Udostępnij:

Polecamy

Polecamy

Polecamy profesjonalne kosmetyki samochodowe w sklepie internetowym sklep.motogo.pl

Zobacz